מה זה אוצְרוּת תוכן (content curation)
כמו אוצרות של יצירות אמנות עבור מוזיאון או גלריה, אוצרות תוכן היא איסוף תכנים בנושא מסוים ממקורות שונים, בחירת התכנים המעניינים ביותר והגשתם לקהל בצורה קלה לצריכה. לדוגמה, כל פוסט בבלוג הזה מבוסס על יותר מ-1,000 פרטי תוכן שקראתי, סיננתי וסידרתי כדי שאתם לא תצטרכו.
ההבדל בין כתיבה רגילה של פוסט ובין אוצרות תוכן הוא שפוסט רגיל מכיל בעיקר מלל סטטי בעוד שפוסט של אוצרות תוכן מכיל ריכוז גבוה של תכנים מוטמעים (למשל סרטונים) וקישורים החוצה לתכנים של אחרים.
אוצרות תוכן חוסכת זמן בסינון התכנים בעצמכם ולפעמים מעניקה נקודת מבט חדשה על תכנים קיימים, למשל דרך קביעת סדר התכנים, מיקום תכנים דומים אחד ליד השני, ניסוח כותרות שמתארות תתי-נושא ממוקדים והוספת פרשנות מאת האוצר/ת.
באוצרות תוכן, לבחירת הפריטים ומיקומם במרחב ובזמן יש משמעות והיא מעבירה מסר. במילים אחרות, מיזם של אוצרות תוכן, לא משנה אם הוא פוסט כתוב, מגזין דיגיטלי, סרטון וידאו או הסכת (פודקאסט), הוא בעצמו יצירת אמנות.
אנשים שלומדים לאורך כל החיים (Life-Long Learners) יכולים בעזרת אוצרות תוכן להכיר נושאים חדשים שהם "דברים שלא ידעתם שאתם לא יודעים" (Unknown Unknowns).
מיזמי אוצרות תוכן מומלצים
הפלייליסט של גלגל"צ – משקף תמונת מצב מתעדכנת של המיינסטרים המוסיקלי בישראל. מתעדכן פעם בשבוע ומציג את כל השירים שנבחרו לפלייליסט לשבוע הקרוב, כולל שירים ישראלים ובינלאומיים. יש קישורים ליוטיוב כך שמאוד נוח לגלות מוזיקה חדשה. מומלץ להיכנס פעם בשבוע ולהאזין לשירים עם הכיתוב "חדש".
המיוזלטר של שיר אלוני – הניוזלטר שמביא את המוזה. מכיל המלצות על מוזיקה חדשה עם קישורים להאזנה מיידית, עצות והשראה בנושא יצירה מכל תחום בדגש על מוזיקה וגם במה פתוחה לחשיפת היצירות שלכם. המיוזלטר מאפשר לקוראים להביט אל תוך הנשמה של שיר, כיוצרת, כמפיקה וכבת-אדם, דרך בחירות השירים שלה, דרך הקישורים שהיא משתפת ודרך הטקסטים האישיים המלווים אותם.
"ביקורת פרסומות" של אור בוטבול – סקירתוידאו מהירה, עניינית, בונה ולפעמים גם סרקסטית במידה, על פרסומות שהופיעו בטלוויזיה הישראלית. זוהי ביקורת נוקבת על הסטנדרט הנמוך של פרסומות בישראל המכוונות למכנה המשותף הנמוך ביותר. במקביל, פרסומות אינטיליגנטיות ומושקעות זוכות למילים חמות לאיזון. אל תפיקו פרסומת לטלוויזיה לפני שצפיתם.
"דבר המפרסם" של גולן נוחיאן – ערוץ יוטיוב שמרכז פרסומות בישראל. זרם בלתי פוסק של פרסומות שעברו את הפילטר של גולן מאפשר לצופים להכיר את הטעם שלו בתכנים שיווקיים כאיש מקצוע בתחום הפרסום. טוב למי שרוצה להתעדכן בקמפיינים חדשים בלי לבזבז שעות על מקבצי פרסומות.
"פודקאסט פלייליסט" של יוליה שנרר (טלגרם, RSS) – המלצות על הסכתים בעברית ובאנגלית במגוון נושאים. יוליה מביאה את הפרק המלא כפי שהוא ומוסיפה בתיאור את נקודת המבט שלה.
"חור בהשכלה" של יובל שדה – הסכת שכל פרק בו הוא מבוא לנושא אחר, למשל "הבורסה", "רעידות אדמה", "עבודה", "חופשה", "כתב". פרקים קצרים של כ-30-35 דקות. המבואות השונים מוגשים מנקודת המבט של יובל ומאפשרים להכיר אותו במהלך ההאזנה.
התוכן שלכם כאן
אוצרי תוכן, רוצים להופיע כאן? שלחו מייל.
ועוד כמה קטנות
זה היה פוסט של אוצרות תוכן בנושא אוצרות תוכן. האם זו רקורסיה? 🤔
"יו דוג, שמעתי שאתה אוהב אוצרות תוכן":
